Chatbots for customer service on hotel’s websites

Jakiś czas temu miałem przyjemność współpracować z Panią prof. dr hab. Mirosławą Lasek z Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Zbadaliśmy logi rozmów chatbotów umieszczonych na stronach hoteli i pensjonatów. Dowiedziałem się, że artykuł Chatbots for customer service on hotel’s websites, w którym opisaliśmy wyniki tej pracy, jest już dostępny w Internecie: Information Systems in Management (2013) Vol. 2 (2) – strony 146-158. Zapraszam do czytania! Może to być źródło inspiracji dla dalszych badań nad korpusem rozmów, który wkrótce udostępnię.

Summary

We present an analysis of implementations of a chatbot, dedicated to hotels and guesthouses. We obtained unique data from five various webpages exhibiting various configurations, containing a total of 17 413 user statements in 4165 conversations. Informative function was confirmed for more than 56% of the conversations. Moreover, 63% of users prefer to interact with chatbot if it suggests at least one clickable option to choose as an alternative to typing. The results indicate that the implementation of speech synthesis increases the percentage of users who decide to start a conversation with the chatbot and it may have a positive impact on the percentage of users that book rooms online.


Opublikowano

w

przez

Tagi: